Sunday, August 31, 2014

budak


Akan ada masa kau rasa nak marah seseorang tu . Tapi tak sampai hati

Mairaaa. A sister whom i knew for not even a year. Tapi anggap macam adik sendiri. My weakness, mudah sayang orang. Mungkin ada yg tak suka. Tapi aku kenal dia. I know how to cope with her. PB 4 hari. Im staying in her house. Doing everything together, tidur, makan, borak, beli barang, jalan, almost everything. It's funny when i was really mad bila dia lintas jalan without looking left and right, i got worried bila dia tak siapkan homeworks pdahal aku pun 2x5, gaduhgaduh kt dapur, dia paksa aku makan, aku paksa dia bangun tidur petang, amik gambar sesama, pilih udang sesama (funniest part), beli barang samasama, pegang tgn betul2 untuk lintas jalan, pakai baju seluar dia, tengok wayang together dgn kakak dia. Budak yg takut guruh, alergik udang, pantang kena marah, kena bebel. Sensitif, kuat jeles, kuat bebaiii, merengek. Macam macam. Less than 3 months.. i'll be leaving seseri which means i wont get to see her. Sorang nogori, sorang penang bhaiiii. Payah lah nak jumpa. It's silly when dia tak reti luah benda sangat, not like what i usually did. Aku beriya edit gambar tapi dia tak nak post pun kt manamana, quotes yg aku bagi dia senang lupa. Haihh.
Mengeluh bukan sebab apa tapi sebab dah tak banyak masa yg tinggal. i'll miss her someday. Aku risau. Dia banyak bergantung kt aku, mengadu, menangis semua kt aku. Aku pun selalu mengadu and share semua kt dia. Merajuk semua. Pasal W, aku risau. I dont want my sister to be hurt. Entahlah. So much thoughts yet so little words. Selalu nak marah tak sampai hati. Nak tegur, sama jugak. But i've done my part, tegur pasal W. Hopefully i can see some changes. But if nak sangat. Pergi je lah. Aku ignore je. Semua benda, insha Allah aku ingat. Memories never fade. But tak tahu lah sisterhood nie boleh lama mana. Who knows, things could change. I just hope it wont. Aku takde adik kandung. Dia je adik yg aku boleh anggap camtu. Semoga Allah jaga dia and semoga kitorang mampu bawak family masing2 masuk syurga. Till then, akak sayang adik, mairaa. Thanks for the video you did. Banyak benda i wanna tell you but i didnt manage to do so. Thanks for everything dikk. 

Someone who really loves you sees what a mess you can be, how moody you can get, how hard u are to handle, but still wants u in their life.







Life would be so much easier if our hearts could talk. Seriously.

No comments:

Post a Comment