Saturday, February 16, 2013

rindu?



Memang hakikatnya tak homesick.
Tapi asyik teringat semua orang kt Penang especially budak SGGS.
Terkenang semua benda berkaitan kgkawan, and form2 lain.
Waktu dinner lagi lahh, kt seseri dinner tak boleh bsing, penuh etika.
On that time lahh terlintas setiap nama form 4. I was thinking
''kawan2 aku slalu bsing dlm DM, meja makan form 4 pling kuat bcakap. 
Mcm mana lahh klau semua tuh tengok suasana DM seseri?''
Masa dinner juga lahh paling kuat rasa rindu kt kawan2 sggs
 sebab sblum nie slalu makan skali. Now mkn dgn org lain and suasana berbeza.
 Karenah stiap form 4 hostelite sggs dah aku kenal. 
AKU RINDU WEHH!
Kt seseri semua baru and masing2 tgh try biasakan diri dgn tempat tuh.
 Kadang2 masa makan kt seseri terngiang2 suara yaana, nomey, farrah, iera and 
certain org yg suka gelak kuat and sembang memang tak reti sloww. Haha! 
Aku makan kt sana xleh bsing dah wehh, tak mcm dulu.
Org slalu usha meja kita sbb bsing. Hoho. Sometimes aku sebak teringat korang semua
 and anyone yg form lain yg rapat dgn aku. 
Tapi aku tahan and terus tahan.! Nasiblaa Fairuz semeja dgn aku.
 Tengok muka dia kira tak laa jadi sedihhh. Dia kan Georgian jugak mcm aku dulu. 
Kat seseri aku still bawak nama St. George's Girls' School. 
Aku buat the best msa saringan merentas desa pun aku cakap demi nama sggs.
 Aku happy kt seseri,  Bagi aku setakat nie Alhamdulillah semua okayyy.
 Tapi rasa rindu tak dapat dibendung
Baca blog Munirah Najmuddin cukup buat aku sebakk.
3 tahun lebih aku kenal kgkawan sggs 
tapi Munirah aku kenal sejak darjah 2. Anything psl homeworks time form 2 and last year 
dia lahh yg byk inform and tolong. Maklumlah muka aku asyik takda dlm class sbb
 sbuk aktiviti koko. Balik pun slalu tumpang dia. Haihhhh.
 Memang semua nampak aku happy, ceria, tak homesick, cepat biasakan diri kt seseri.
 Tapi setiap saat aku teringat kgkawan, senior junior yg rapat dgn aku,
 adik and kakak angkat.  Kt seseri aku lebih brdikari sbb slama nie adik angkat aku, 
diyana yg byk tolong aku. Byk SANGAT aku bergantung kt dia.
Dia yg ingatkan aku untuk makan, mandi, jaga kesihatan, makan ubat, buat itu ini.
Aku sakit dia yg setia jaga and paksa untuk makan ubat.
Dia lah pengubat bila aku sedih, stress or else wlpun kdg2 gaduh.
  So bila kt seseri aku sntiasa ingat yg takda lagi adik aku yg akan slalu ada kt tepi aku,
teman aku setiap saat. Msa aktiviti asimilasi (orientasi) mesti perkenalkan diri.
 Ada jea nama mcm georgians. I was like 
'ahhhh! makin rindu aku kt semua org!'

Kt seseri aku lahh junior sbb form 4, form 5 je ada. Of course aku slalu tringat juniors yg rapat dgn aku slama nie, lagi2 form 2. Aku bg nasihat, aku menggila dgn diorang. Aku tak pnah kisah perbezaan umur asalkan hormat each other.  Tak perlu kisah pasal taraf 'senior' sgt. Georgians, kalau ada yg rindu aku tuhhh,
aku LAGI rindu korang! Taki kiralah sebaya or senior or junior. Aku try terus kuat, tabah and sabar jea untuk stay in seseri. Takkan nak berpatah balik kan. Doakan aku! Selama nie if aku rasa sedih pun aku tak hiraukan prasaan tuh and act like cool kononnya. Rindu selalu ada tapi aku tak nak layan sgt rasa tuhh. Bila kita sayang org sekeliling as sahabat mhupun snior junior, kita doa jeaa untuk dia, walaupun jauh kita kirimkanlah doa. Tipu la kalau ada yg cakap 'Izzati dah lupa kami!' Semua ada dalam hati aku wehh walaupun beratus2 kawan ada kt seseri. Aku takkan lupa knangan kita semua! Allah takdirkan kita jauh pun sbb ada kbaikan untuk msing2. 
So, LA TAHZAN! Ada rezeki jumpalah kita one day!

No comments:

Post a Comment